وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

بهترین جستجوگرهای icon در اینترنت

پیداکردن بهترین آیکن برای طراحی کار بسیار سختی است مخصوصا زمانی که شما می‌خواهید در بین هزاران آیکن مجانی درون اینترنت به جستجو و انتخاب بپردازید. خوشبختانه جستجوگرهای قدرتمندی در دسترس هستند که کار جستجوی آیکن‌ها را به نحوی مناسب انجام می‌دهند. این موتورهای جستجو امکانات خوبی را برای جستجوی بهتر درخواست‌های شما ارائه می‌دهند که در زیر ۱۰ جستجوگر برتر آیکن را انتخاب و برای شما ارائه می‌دهیم:


ادامه مطلب ...

الگو های طراحی (Design Pattern)

 کسی وجود دارد که قبلاً مسله شما را حل کرده است.

در مهندسی نرم افزار یک الگوی طراحی، یک روش حل قابل تکرار برای مسائلی هست که عموماً در طراحی نرم افزار با آن برخورد می کنیم. یک الگوی طراحی یک قالب یا شرح برای چگونگی حل مسائلی است که می تواند در شرایط مختلف استفاده شود.یک الگوی طراحی، راه حلی است که برای مستند سازی ارزشمند تشخیص داده شده است، بطوریکه توسعه دهند گان دیگر می توانند آن را در حل مسائل مشابه به کار ببرند.همانگونه که طراحی شی گرا ادعا می کند که استفاده مجدد از کتابخانه ها و قطعات را افزایش می دهد، ادعا می شود که استفاده از الگو های طراحی، استفده مجدد از کتابخانه ها و قطعات را افزایش می دهد. 

الگو ها تکنیک هایی هستند که افراد زمانی از آنها برای حل مسائل خاص استفاده کردند. و به عنوان راه حل های خوب شناخته شده اند. سپس این تکنیک ها مستند سازی شده اند تا توسعه دهندگان هنگام برخورد با مسائل مشابه از این مستندات استفاده کنند و مسائل خود را حل کنند. ادامه مطلب ...

OLAP پردازش تحلیلی آنلاین

OLAP مخفف واژه های Online analytical processing بوده و در زبان پارسی “پردازش تحلیلی آنلاین” ترجمه می شود. رویکردی در جهت یافتن تحلیل های موثر از داده هاست و پشتیبانی از داده های چند بعدی از دیگر خصوصیات آن به شمار می رود. حال می بایست به چند سوال پاسخ داد:

  • داده های چند بعدی چیست؟
  • تحلیل داده ها به چه معناست؟
  • کاربرد OLAP در چه حوزه هایی بررسی می شود؟
  • مولفه های دخیل در فراهم سازی خوراک OLAP کدامند؟
ادامه مطلب ...

سوالات کنکور ارشد 1389 دانشگاه آزاد مهندسی کامپیوتر نرم افزار

 سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 1389 رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار 

 

[ دانلود ]