وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل

در این مقاله سعی شده است اکثر عواملی که در الگوریتم گوگل برای تعیین رنکینگ و رتبه سایت‌ها به کار می‌رود معرفی شوند و میزان اهمیت آن‌ها از بُعد سئو مورد بررسی قرار گیرد.

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب Title صفحه

میزان اهمیت: ۴.۹ از ۵

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین عوامل درون صفحه‌ای که در بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجوگر نقش کلیدی را بازی می‌کند، انتخاب عنوان مناسب برای صفحه است. قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر درون برچسب Title صفحات وب نه تنها باعث افزایش رتبه شما برای آن واژه شده، بلکه میزان CTR را افزایش می‌دهد. (کلمات کلیدی موجود در Title، در صفحه تنایج جستجوی گوگل بصورت Bold نمایش داده می‌شود و این باعث افزایش CTR می‌شود و تعداد کلیک‌ها بر روی صفحه وب شما افزایش پیدا می‌کند) بهینه‌سازی عنوان صفحات وب کمترین کاری است که شما می‌توانید برای بهبود وضعیت سئو سایت خود انجام دهید. در برخی موارد جابه‌جایی کلمات در Title تأثیر بسیار زیادی در افزایش رنکینگ صفحه برای کلمه کلیدی مورد خواهد داشت.

استفاده از واژه‌های کلیدی در متن صفحه وب

میزان اهمیت: ۳.۷ از ۵

قرار دادن عبارات کلیدی درون محتوای صفحه وب و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با واژه اصلی نقش مهمی در افزایش رنکینگ برای آن کلمه کلیدی ایفا می‌کند. البته تکرار کلمات کلیدی، انباشته کردن محتویات صفحه با کلمه کلیدی مورد هدف، توصیه نمی‌شود و این کار ممکن است که از دید موتور جستجو، تقلب محسوب شود. سعی شود بطور طبیعی هنگامی که محتویات صفحه وب خود را می‌نویسید از واژه‌های کلیدی مورد نظر در سرتاسر مقاله استفاده کنید و هرگز زیاده روی نکیند.

میزان ارتباط و نزدیکی محتویات صفحه به کلمات کلیدی مورد هدف – Topic Analysis

میزان اهمیت: ۳.۴ از ۵

استفاده از کلمات کلیدی مترادف با واژه اصلی مورد هدف درون محتویات صفحه وب نه تنها یکی از عوامل مؤثر درتعیین رنکینگ صفحه وب برای کلمه کلیدی اصلی محسوب می‌شود، بلکه به افزایش رنک صفحه وب برای عبارات کلیدی چند کلمه‌ای مرتبط با واژه اصلی نیز کمک میکند. بنابراین همانطور که گفته شد، در نوشتن محتوای صفحه وب سعی کنید از واژه‌های کلیدی مترادف و مرتبط با واژه کلیدی اصلی نیز استفاده کنید و محتویات صفحه را فقط برای یک واژه کلیدی بهینه نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1 صفحه

میزان اهمیت: ۳.۳ از ۵

می توان گفت که استفاده از واژه‌های کلیدی مرتبط با واژه اصلی درون برچسب H1 دومین عامل مهم درون صفحه‌ای است که در تعیین رنکینگ صفحه وب برای واژه کلیدی اصلی بکار می‌رود. سعی کنید که عنوان صفحه با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتی استفاده کنید که از لحاظ معنایی با کلمات کلیدی مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از یک عبارت یکسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description می‌تواند مشکل ساز باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه Domain–Keyword.Com

میزان اهمیت: ۳ از ۵

قرار گرفتن کلمات کلیدی در اسم دومین، تنها زمانی مفید خواهند بود که توسط علامت – از همدیگر جدا شده باشند. افزایش تعداد – در نام دامنه، باعث کاهش اعتبار دومین شده و بنابراین از به کار بردن دومینهای بیش از ۳ کلمه خودداری کنید (Keyword1-Keyword2-Keyword3. com) .

وجود کلمات کلیدی در نام دامنه، باعث می‌شود که به طور خودکار هنگامی که شما از سایت‌های دیگر Back Link می‌گیرید، متن این BL‌ها حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما خواهند بود که این امر از بعد سئو بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحه

میزان اهمیت: ۲.۸ از ۵

قرار دادن کلمات کلیدی در URL صفحه می‌تواند باعث افزایش CTR شود ولی تأثیر چندانی در افزایش رنکینگ صفحه نخواهد داشت. واژه‌هایی که در URL صفحه قرار می‌گیرند، در صفحه تنایج جستحو گوگل با فونت درشت نمایش داده می‌شوند که این امر به افزایش تعداد کلیک و CTR کمک خواهد کرد. اگر URL به صورت متن Back Link به کار رود ممکن است در افزایش رنک نیز تأثیر داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب‌های H2, H3, H(x)‎

میزان اهمیت: ۲.۸ از ۵

قرار دادن کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3, … اگر به درستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنک صفحه وب ایجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث کاهش رنکینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن کلمه کلیدی یکسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممکن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین کار این است که از کلمات کلیدی مختلف ولی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی درون برچسب‌های فوق استفاده شود.

استفاده از کلمات کلیدی درون ALT و Title تصاویر

میزان اهمیت: ۲.۶ از ۵

برخی از موتور‌های جستجو نظیر گوگل امکان جستجو در بین تصاویر را برای کاربران فراهم می‌آورند. استفاده از واژه‌های کلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می‌تواند رنک صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر به صورت لینک بکار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثیر خوبی در رنک صفحه خواهند داشت.

به کار بردن کلمات درون برچسبهای Strong و Bold

میزان اهمیت ۲.۳ از ۵

استفاده از کلمات کلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می‌شود که آن‌ها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحاً تأکید و وزن بیشتری برای آن‌ها محسوب شود و این امر ممکن است در تعیین رنکینگ صفحه مؤثر باشد ولی میزان تأثیر آن اندک است. بهتر است از برچسب strong به جای bold استفاده شود. سعی کنید کلمات کلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده کنید و فقط به درشتنمایی واژه کلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نکنید!)

استفاده از کلمات کلیدی درون برچسب Meta Description

میزان اهمیت: ۲ از ۵

قرار دادن کلمات کلیدی درون Meta Description ممکن است CTR را افزایش دهد. همچنین نوشتن یک متن خوب باعث جلب توجه کاربر شده و تعداد کلیک‌ها را افزایش می‌دهد. سعی کنید از متن‌های جذاب و جالب استفاده کنید و برای هر صفحه Meta Description مجزا تعریف کنید.

استفاده از واژه‌های کلیدی درون برچسب Meta Keywords

میزان اهمیت: ۱.۲ از ۵

تاثیری در رنکینگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار اندک است. می‌توان درون این برچسب کلمات کلیدیی که غلط املائی دارند را قرار داد. ممکن است در یاهو کاربرد داشته باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
کورش 1390/06/17 ساعت 12:44 http://www.ir-shop.ir

خوب بود
مرسی

سلام فرهادجان دمت گرم خیلی جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد